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とてもシンプル ほとんどの描画命令は画像から画像への描画として表現されます。画面、画像ファイル、オフスクリーンなど、あらゆるものが画像として表現されます。 マルチプラットフォーム Ebitengine のゲームは様々な環境で動きます。デスクトップ (Windows、macOS、Linux、FreeBSD)、 Web ブラウザ (WebAssembly)、モバイル (Android と iOS) で動きます。さらに、 Windows 向けビルドは Pure Go なので、 C コンパイラなしで開発できます。 Nintendo Switch™ もサポートされています。
Hajime Hoshi 2022-01-03 This is an English translation of my article in Japanese. tl;dr Previously, we compiled a Go program into a WebAssembly and then converted it into C++ files to make it run on Nintendo Switch. Now, I have succeeded in compiling a Go program into a native binary for Nintendo Switch, and also running a game there. I replaced system calls with C function calls using the -overla
Thanks to the cooperation of Odencat Inc., Ebiten now officially supports Nintendo Switch™! Ebiten games written in Go will run on Nintendo Switch almost without modification. The tool is not open source. In order to develop for Nintendo Switch, you need to sign the developer agreement for Nintendo platform with Nintendo. For more information, please see Nintendo Developer Portal, the portal site
Dead Simple In Ebitengine, everything is an image: the screen, data from an image file, and even offscreen items are all represented as image objects. Most rendering operations consist of drawing one image on top of another. Multiplatform Ebitengine games work on desktop (Windows, macOS, Linux, and FreeBSD), web browsers (through WebAssembly), and even on mobile (Android and iOS)! Plus, Ebitengine
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