サクサク読めて、アプリ限定の機能も多数!
トップへ戻る
パリ五輪
img.jp.fujitsu.com
Copyright 2011 FUJITSU http://jp.fujitsu.com/about/kids/supercomputer/
FUJITSU. 62, 1, p. 99-105 01, 2011 99 あ ら ま し KVM Kernel-based Virtual Machine KVM 2006 10 Linux Kernel Red Hat Enterprise Linux Red Hat Enterprise Linux 6 KVM KVM KVM Abstract Kernel-based virtual machine (KVM) virtualization has been attracting attention in recent years as an open source server virtualization technique. Since its introduction in October 2006, this idea has aroused the interest o
緊急時迅速放射能影響予測(SPEEDI) ネットワークシステム System for Prediction of Environmental Emergency Dose Information Network System あらまし 緊急時迅速放射能影響予測(SPEEDI:System for Prediction of Environmental Emergency Dose Information)ネットワークシステムは,原子力関連施設から大量の放射 性物質が放出される恐れが生じた場合,周辺環境における放射性物質による影響を迅速に予 測するシステムであり,財団法人原子力安全技術センターが文部科学省からの委託により運 用しているものである。富士通では,SPEEDIネットワークシステムの主要な機能の開発, 各種サーバ導入,ネットワーク整備など,システムの構築および運用・保守を継続的に支援
ユーザー・エクスペリエンススケール指標 -マグニチュード推定法を応用したユーザビリティの数値化- User Experience Index Scale -Usability Quantification Applied with Magnitude Estimation- あらまし あらまし 従来のユーザビリティ評価手法は,問題点の改善を主目的とした課題発見型の評価法が 多く,開発プロセスにおける評価での利用に限定されていた。また,対象製品のユーザビリ ティ全体を定量的にとらえる効果的な手法が存在しないため,結果の全容については疑問が 残っていた。精神物理学のマグニチュード推定法を応用したMagnitude Usability(MU) は,上記の問題を解決するのに非常にたけた手法である。富士通デザイン(株)では,この 手法を活用し様々なHuman Centered Design(HCD)
ビジネス・エスノグラフィと組織モニター によるワークスタイル変革 Innovation of Working Style through Ethnography for Business and Organizational Monitor あらまし 57, 3, 05,2006 お客様の現場が抱える課題解決に貢献するには,お客様の業務を理解することが前提とな る。富士通では,マーケティング,製品デザイン分野で活用されている民族誌学エスノグラ フィの定性分析を,研究ではなくビジネスとしてお客様の業務把握の活用に取り組み,従来 の定量分析と融合した「ビジネス・エスノグラフィ」を開発・展開している。また,国際的 なエスノグラフィ学会EPICなどで広く認知され始めた組織研究分野では,現場の実態をと らえ解釈した結果の研究発表にとどまっている現在の学術的アプローチを越えて,定量的な 分析を融合し,
FUJITSU.50, 4, pp.197-201 (07,1999) 197 Abstract Elliptic Curve Cryptosystems FUJITSU.50, 4, (07,1999) 198 ○ ○ ○ ○ ○ ○ ○ ○ ○ ○ ○ ○ ○ ○ A B C D FUJITSU.50, 4, (07,1999) 199 ○ ○ ○ ○ ○ ○ ○ FUJITSU.50, 4, (07,1999) 200 ○ ○ ○ ○ ○ ○ ○ FUJITSU.50, 4, (07,1999) 201 ○ ○ ○ ○ ○ ○ ○ ○ ○ ○ ○ ○ ○ ○
16 FUJITSU.57, 1, p.16-22 (01,2006) Web Standardization of Development Process, and Additional Efforts Focusing on Web Application Development 57, 1, 01,2006 SDEM21 Web ComponentAA Web Web Abstract In this time of remarkable informationization, information systems have become an essential business base for managing enterprise activities. Information system workers cover a lot of ground by diversif
Ethno-Cognitive Interview Method for Work Practice Understanding IT IT 1.5 1 IT IT IT 1.5 1 IT Abstract Abstract To build effective IT systems that improve a customer’s work, it is important to understand the customer’s work practices. To help us do this, we have developed an effective interview methodology for understanding a customer’s work practices from the viewpoints of their workers. This me
富士通 キッズコンテンツ作成ハンドブック ペルソナマーケティング編 目次 本ハンドブックについて .....................................................................................................................................................................................1 著作権について ................................................................................................................................................................
160 FUJITSU.56, 2, p.160-166 (03,2005) Web New Web-Usability Evaluation Method: Scenario-Based Walkthrough 56, 2, 03,2005 Web Web Web Web Abstract Conventional methods of evaluating Web usability require skilled and experienced evaluators and are therefore expensive. In response, we have developed an original Web-usability evaluation method called Scenario-Based Walkthrough. With this method, an e
Design of Touch-Panel User Interfaces for Public Systems amabile Abstract User interfaces with touch panels are now widely installed in public systems. Considering the important social role of public services, it is especially important that user interfaces have a universal design. User interfaces with touch panels have strong merits; for example, complicated services can be executed with a simple
このページを最初にブックマークしてみませんか?
『img.jp.fujitsu.com』の新着エントリーを見る
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く