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昨年、オンライン動画サービス市場では大きな動きがありました。アドレポート2021(ニールセンビデオコンテンツ&広告レポート2021)」によると、インターネット利用者における有料動画サービスの利用率は昨年の30%から36%に増加していることが分かりました。 有償動画サービスは、昨年、大きく利用者が増加していますが、最近利用し始めた人が既存の利用者と同じような利用者であると捉えていると、それは適切な理解ではありません。 主要動画サービスを直近1年以内に利用し始めた人と、1年以上前から利用している人と比較したところ、性別では、最近利用し始めた人は女性が52%を占める一方で、既存の利用者では女性の割合が46%となっています。49歳の人も多くなっていました(図表1)。女性の幅広い年代で利用者が多くなっているのは、利用を開始した理由として「話題になっているから」回答が多いことを考慮すると、動画の様々な
マーケティングKPI達成に不可欠なマーケティングROI・効果測定分析手法、マーケティング・ミックス・モデリングの普及とその正確な用法・活用の啓蒙を目的とするシンクタンクの発足 東京、2020年12月2日マーケティング・ミックス・モデリング(mmm)のグローバル市場で25年以上の実績と世界最大の規模を誇るニールセン・グローバル・メディア(日本法人:東京港区)、フェイスブックジャパン株式会社、グーグル合同会社と共に、広告主のマーケティングkpi達成のためのツールであるmmmの認識向上を目的とし、ソートリーダーシップ資料やメタ分析を提供するシンクタンクとしての役割を果たし、「マーケティング・ミックス・コンソーシアム(mmc)」を発足しました。 データに基づくマーケティング関連の意思決定を行う上で、MMM分析は海外で幅広く活用されており、マーケティング投資の費用対効果を最大限に高めることがより重要
How America Listens Audio plays a central role in the daily lives of hundreds of millions of consumers. Broadcast radio specifically continues to profoundly enrich the lives of listeners and create value for advertisers. Each week, more Americans tune into AM/FM radio (93%) than watch television, or use smartphones, tablets or computers. At the same time, digital streaming offers consumers even mo
The surge in music streaming continued throughout 2017. Overall consumption of albums, songs and audio on-demand streaming grew 12.5% year over year. A 59% increase in on-demand audio streams offset track and album sales declines. For the first time ever, R&B/Hip-Hop became the most dominant genre, with seven of the top 10 most-consumed albums coming from that genre. The popularity of R&B/Hip-Hop
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From videos to music to apps, digital was at the forefront of consumers’ (and marketers’) minds this year. As 2015 comes to a close, Nielsen looked at some of the top trends in digital, including the top U.S. smartphone apps and operating systems. In 2015, Facebook again took the lead as the top smartphone app. The social networking app had more than 126 million average unique users each month, a
Census-Based Digital Content Ratings to Measure Audiences Accurately and Consistently Across Devices; ESPN, Sony Pictures, Turner Broadcasting, Univision, Viacom and Others Part of Initial Rollout SAN JOSE, Calif. and NEW YORK, N.Y. – Oct. 21, 2014 – Adobe (Nasdaq: ADBE) and Nielsen (NYSE: NLSN) today announced a strategic alliance that is expected to deliver the industry’s first comprehensive, cr
シェアリング エコノミーへの 期待 新たな経済の取引通貨は「評判」と「信頼」 2014年5月 Copyright © 2014 The Nielsen Company 1 信頼できるか どうかの問題 世界の消費者の3分の2以上(68%)が金銭を得るために 個人資産を貸し出してもよいと考えている シェアコミュニティで他人が提供する製品・サービスを利用することに 前向きな消費者は3人中2人(66%) アジア太平洋地域の消費者は、自身の所有物を貸出し、 他人のものをレンタルすることに最も意欲的 シェアリング対象として人気を集めるのは電子機器、 レッスン/サービス、電動工具 シェアコミュニティは若者だけの特権ではない 自宅のガレージに眠っている自動車や自転車はありませんか。日曜大工でも と思い立ち購入してはみたものの、結局使う機会がなさそうな電動工具、 そして1,2度使ったきりで地下室や屋根裏で
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Overview Modernize for the future for smarter and more effective marketing To fully understand audiences in today’s ever-changing marketplace, you need deeper insight into what they watch, listen to and buy. Yet connecting the touchpoints and behaviors that define your audiences has never been more complex. You need powerful intelligence to grow your brand and audiences so you can create more pers
2024 年美国大选背后的数据 在我们的新数据中心,探索 2024 年总统大选前的美国媒体和广告趋势。
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