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TGS2024
b.hatena.ne.jp/fladdict
A blog written by Ralph Hauwert, freelance front-end developer, specialized in rich internet applications, games and visualisation. These two are made some time ago, originally ment for the Dutch Flash 8 launch event presentation I got to do. I did showed both at the MXUG Flash 8 presentation. Both coded as examples (no shiny, bling bling code, just some mashed up stuff) I figured Displacement Sph
The Flash 8 documentation for perlinNoise() has this intriguing statement: You can use Perlin noise functions to simulate natural phenomena and landscapes, such as wood grain, clouds, and mountain ranges. OK. That sounds like fun. But how is this done? It's not immediately obvious, at least not to me. So I googled . According to these links (here and here), the formula for wood is: g = perlin(x
人づてに聞いたところ…進撃の巨人のムック本に、「作者の諌山氏が、ポーズマニアックスというサイトで絵の勉強をした」という記述があるらしい(進撃の巨人OUTSIDEより)。 ふーん、ポーズマニアックスねぇ… ポーズ… え、あれ、ポーズ… ポ…ポポポポーン!? え、それって、僕が昔に作った個人サイトじゃね? ポーズマニアックス! 実は12〜3年ほど前、僕がノリで絵の勉強サイト、ポーズマニアックスというのを作って運営していた。3Dのポーズモデル数百体掲載され、WEB上でグリグリ回転できる、当時としては画期的なお絵かき練習サイトだ。社会人1年目につくった趣味の裏サイト。「30秒ドローイング」というお絵かき練習Flashもあった。時はまさにウェッブ2.0ブーム、一人でサービスをまるごと作ってみたいお年頃だったのである。 当時は日本で、pixivの次にトラフィックがあったお絵かきサイトだと思う(たぶん)
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