サクサク読めて、アプリ限定の機能も多数!
トップへ戻る
アメリカ大統領選
wktokyo.jp
Wieden+Kennedy Tokyoがコンセプト、プロダクトの開発、ブランドビジュアルの制作まで、ブランド全体の設計を担当した、眼鏡ブランド「TYPE」をご紹介します。 書体(typeface)を選ぶ様に眼鏡のデザインを選ぶ。 TYPEのプロダクトには書体の名前が付けられ、フレームはその書体からインスピレーションを受け、デザインしています。 文章によるコミュニケーションにおいて、私たちは書体(typeface)を使って言葉を操ります。 書体のデザインが文章のもつメッセージの伝わり方に影響を及ぼす様に、眼鏡のフレームの微妙なデザインの違いは、掛ける人の印象に影響を与えます。 時には空気の様に自然に、そして時にはその人の個性を引き立てるアイテムとして。 TYPEの発売日は2014年1月30日(木) 眼鏡ブランドTYPE は、普遍性と個性を持ち合わせた 2 つの書体【Helvetica®
W+K Tokyo HomeWho we are Work Blog People Contact Categories EN JP
W+K東京は2012年3月14日より新オフィスに移転いたします。 〒153-0051 東京都目黒区上目黒1-7-13 (MAP) TEL: +81 3 5459 2800
The Levi’s brand introduced the first global campaign in the brand’s 138 years of history, “Go Forth – Now is Our Time” is now launching in 24 countries around the world. Levi’sブランド138年の歴史上、初となるグローバルキャンペーン「Go Forth」Now is Our Timeが本日より世界24カ国で同時展開されました。 The campaign tag line is “NOW IS OUR TIME.” It presents a message that anything can happen in our life, but no matter what happens, we should accep
So, our mash up experiment most definitely shook things up and changed the game on September 2nd. “Nike Sportswear presents MORE THAN THE BEAT – Awakening Tokyo Running” was held last Thursday with some amazing results. It recorded the highest number of viewers of the night. Many viewers commented on how deep and intriguing the talk session with Jun Takahashi, Dai Tamesue and DEXPISTOLS was. Brian
Did you know that one out of five searchs made around the world has something to do with geographical locations? Google Place is where you can find all sorts of information about places – such as reviews, photos, maps, business hours etc. On August 23, we launched Google Place campaign in Shibuya. In this campaign, Google collaborated with 500 stores in Shibuya and we produced 160 different kinds
「1日:24時間」というコンセプトのもと、朝起きてから寝るまでに起きる様々なことをテーマに12の音楽、映像作品を制作したHIFANAのニューアルバム「24H」から、3曲のリード・トラックと、「Hanabeam」「Lan Lan」ミュージックビデオ2本が、iTunes Japanで世界初公開。リリースと同時に「Hanabeam」が、ソング・チャート、ビデオ・チャートで、1位にランクイン。現在、iTunes Storeのトップページにてフィーチャーされています。今ならHIFANA.COMにて全12楽曲が視聴できます。7月28日の発売まであとわずか!前作で国内外のクリエイティブシーンの話題をさらった”WAMONO”を超える作品との声が早くも多数寄せられている今回の作品、iTunesにて曲は¥150、ビデオは¥300にて発売中です。リリースの詳細はW+K Tokyo Labにて! From HIF
W+K Tokyo Labの携帯サイト、W+K Tokyo Lab Mobileが、NTT Docomo、AU、Soft Bankの公式サイトとしてオープン。Tokyo Labが立ち上げ以来、手掛けてきたアートワークをもとにしたハイクォリティな「きせかえ」や「待ち受けフラッシュ」、レーベルの代表アーティスト、Hifanaによる「オリジナル着メロ」などをフィーチャー (3月中旬配信開始)。 今後、様々なモバイル・コンテンツを随時アップ予定。ご期待ください! W+K Tokyo Lab has just launched an official mobile site on NTT Docomo, AU and Soft Bank. W+K Tokyo Lab Mobile features content based on the LAB’s work since its launch, i
One of Japan’s most watched sporting events is a running event called Ekiden, a marathon relay. The most famous is the Hakone Ekiden where 10 runners from universities each run 20+ km over the 2 days of January 2 and 3 every year. This year’s was its 86th race. Nike Japan tasked W+K Tokyo to come up with an innovative, interactive campaign to cheer and celebrate the four universities that Nike sup
During April and May 2007, Tokyo witnessed the energy, self expression and creativity of the city’s youth through W+K Tokyo’s Just Do It Tokyo city attack campaign for Nike Japan. The campaign celebrated the Just Do It spirit of Tokyo’s youth who, rather than being thwarted by the lack of places to play in Tokyo’s concrete jungle, are redefining sport by treating the city as their playground. Thro
http://www.google.co.jp/onegreen/ 6月23日にGoogle Japanと環境省が共同で「Google One Green Project」の開始を発表しました。ワイデン+ケネディトウキョウは今回のプロジェクトの企画、サイトデザインなど担当しました。すでに多くの企業が環境問題への取り組みを始めていますが、グーグルならではの技術で、より多くの人が環境問題について学び、活動を行うことをサポートすることが今回のプロジェクトの目的です。 Google One Green Project用に制作されたOne Green iGoogleをダウンロードすると、二酸化炭素削減のためのアイデアや毎日の活動を記録できるガジェット(One Green ガジェット)のほか、環境の変化をまざまざとみれるJaxaのオフィシャルガジェット、環境について考えさせる画像が満載のNationa
A very new “JUST DO IT.” campaign in Japan, that elevates the forward-facing attitude of all women, was launched for the first time in three years. The campaign ambassadors are female athletes that love sport and embody a toshindai attitude. Together with both world class athletes such as tennis star Naomi Osaka, dancer/choreographer Koharu Sugawara, champion skateboarder Aori Nishimura and Sky Br
このページを最初にブックマークしてみませんか?
『About us | Wieden+Kennedy』の新着エントリーを見る
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く