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Attention: Here be dragons This is the latest (unstable) version of this documentation, which may document features not available in or compatible with released stable versions of Godot. Checking the stable version of the documentation... Godot入門 この記事はGodotがあなたに向いているかどうかをはっきりさせる助けになるために書いています。「始めるために何を知っておくべきか?」という質問に対する答えが得られるように、広範囲にわたる機能の紹介をします。 すべてを網羅した概要というわけではありませが、この入門シリーズで、かなり多くの機能を紹介していま
Attention: Here be dragons This is the latest (unstable) version of this documentation, which may document features not available in or compatible with released stable versions of Godot. Checking the stable version of the documentation... 最初の2Dゲーム このステップバイステップチュートリアルシリーズの中では、初めての2Dゲームを作成します。このシリーズの最後には、以下のようなシンプルですが完成されたあなた自身によるゲームが完成します。 このチュートリアルではエディタの使い方、プロジェクトの構成方法、2Dゲームの作りかたを学びます。 注釈 このプロジェ
注釈 このドキュメントは Weblate のコミュニティー・メンバーによって、英語の原文から翻訳されました。 翻訳の進行度合いによっては、段落やページ全体がまだ英語のままになっている場合があるかもしれません。Weblateにて新しく翻訳をしたり、既存の文を査読することで、あなたもコミュニティーの助けになれます。 当分の間、翻訳版は安定版にしかありませんが、他バージョンの英語版ドキュメントはサイドパネルの下の"Read the Docs"(ドキュメントを読む)から参照できます。 Godot Engine の公式ドキュメントへようこそ。フリーかつオープンソースで、コミュニティが運営する 2D/3D ゲームエンジンです!このドキュメントが初めての方は、 概要である『はじめに』のページを読まれることをおすすめします。 サイドバーにある目次から、関心のあるトピックにすぐアクセスすることができます。ま
概要¶ このチュートリアルではあなたの最初のGodotのプロジェクトの作りかたを紹介します。エディタの使い方、プロジェクトの構成方法、2Dゲームの作りかたを学びます。 注釈 このプロジェクトはGodotエンジンへの入門用です。これは、あなたがすでにプログラミングの経験があるものとして書かれています。もし、まったくプログラミングの経験がなければ、スクリプトから開始してください。 このゲームは「クリープをよけろ!」といいます。あなたのキャラクターはできるだけ長く動いて敵を避けなければなりません。以下が最終結果のプレビューです: なぜ2Dから? 3Dゲームは2Dより複雑です。ゲーム開発のプロセスやGodotの使い方をよく理解するまでは、2Dにとどまるべきです。
Vector math Introduction This tutorial is a short and practical introduction to linear algebra as it applies to game development. Linear algebra is the study of vectors and their uses. Vectors have many applications in both 2D and 3D development and Godot uses them extensively. Developing a good understanding of vector math is essential to becoming a strong game developer. Note This tutorial is
About Introduction Before you start About Godot Engine Organization of the documentation About this documentation List of features Platforms Editor Rendering 2D graphics 2D tools 2D physics 3D graphics 3D tools 3D physics Shaders Scripting Audio Import Input Navigation Networking Internationalization Windowing and OS integration Mobile XR support (AR and VR) GUI system Animation File formats Misce
Note Godot's documentation is available in various languages and versions. Expand the "Read the Docs" panel at the bottom of the sidebar to see the list. Welcome to the official documentation of Godot Engine, the free and open source community-driven 2D and 3D game engine! If you are new to this documentation, we recommend that you read the introduction page to get an overview of what this documen
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